210 9964841

ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣ ΑΡΤ, εργαστήριο γαλβανοπλαστικής, Αθήνα

Ιούλιος 22, 2019
by Lefteris Philippakis
ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣ ΑΡΤ, εργαστήριο γαλβανοπλαστικής, Αθήνα στο MuseumMasters.gr

ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣ ΑΡΤ, εργαστήριο γαλβανοπλαστικής, Αθήνα

55 χρόνια χειροποίητης δημιουργίας και εξαιρετικών συνεργασιών!

Είναι γεγονός, πως τα έργα υψηλής αισθητικής που είναι δουλεμένα στο χέρι διατηρούν ατόφια την αξία τους μέσα στο χρόνο. 'Εχοντας μελετήσει την Αρχαία Ελληνική τεχνοτροπία στην επεξεργασία των μετάλλων, φιλοτεχνούμε στα εργαστήριά μας επιλεγμένα έργα. Η μέθοδος της Γαλβανοπλαστικής (επιμετάλλωση) καθώς και η πολύχρονη εμπειρία μας στην κατασκευή αντιγράφων μας δίνει την δυνατότητα να αποτυπώσουμε με μεγάλη λεπτομέρεια το σχέδιο από το πρωτότυπο εύρημα στο αντίγραφο που θέλουμε να παράγουμε.

Για 55 χρόνια τώρα, η φιλοτέχνηση τέτοιων έργων σε Μουσειακά αντίγραφα, Γλυπτά, Αγάλματα, Κοσμήματα, Αρχιτεκτονικά Διακοσμητικά και Επαγγελματικά Δώρα, αποτελεί το αποκλειστικό αντικείμενο των εργαστηρίων ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣΔουλεύοντας υλικά όπως ασήμι, χαλκό, ορείχαλκο, αλουμίνιο, σίδηρο, ρητίνες, μάρμαρο, δημιουργούμε στο χέρι έργα υψηλής αισθητικής. Κάθε συνεργασία μας χαρακτηρίζεται από απόλυτη συνέπεια, δημιουργική διάθεση και εξασφαλισμένη περιφρούρηση των σχεδίων που δημιουργούνται ειδικά για κάθε περίπτωση.

MuseumMasters.gr New Product Catalog

Δεκέμβριος 3, 2018
by Lefteris Philippakis
MuseumMasters.gr New Product Catalog στο MuseumMasters.gr

Στα τέλη του 2018 αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα νέο κατάλογο προϊόντων για τους τους πελάτες μας χονδρικής και λιανικής. Σε αυτόν τον κατάλογο θα δείτε σχεδόν όλη τη συλλογή μας εμπνευσμένη από την αρχαία Ελλάδα την τέχνη και τον πολιτισμό μας! Η Ελλάδα είναι μια μεγάλη πηγή έμπνευσης και πάντα κρύβει νέα μονοπάτια για να ακολουθήσεις. Αυτό είναι αυτό που κάνουμε όλα αυτά τα 55 χρόνια για να εμπλουτίσουμε τη συλλογή μας και να σας προτείνουμε τέχνη υψηλής αισθητικής που διατηρήσει την αξία της μέσα στα χρόνια!

Ακολουθήστε τον συνδεσμο για να ξεφυλίσετε το κατάλογο MuseumMasters.gr Νέος Κατάλογος Προϊόντων

Σας ευχόμαστε καλή και ευτυχισμένη νέα χρονιά 2019!

 

Επιμετάλλωση / Γαλβανοπλαστική

Ιανουάριος 1, 2018
by Lefteris Philippakis
Επιμετάλλωση / Γαλβανοπλαστική στο MuseumMasters.gr

Τα εργαστήρια τέχνης ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣ ΑΡΤ είναι ειδικοί και έχουν την καλύτερη τεχνογνωσία στην επιμετάλλωση στην Ελλάδα. Χρησιμοποιούν τη μέθοδο της γαλβανοπλαστικής (electroforming / ηλεκτροδιαμόρφωσης) για την επικάλυψη μεγάλου εύρους επιφανειών και υλικών. Εδώ και 55 χρόνια εργάζονται με μεμονωμένους καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο και έχουν κάνει πραγματικότητα τα όνειρά τους. Έχουν δώσει πνοή στην τέχνη τους και την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε μεγάλες εκθέσεις.

Είναι αλήθεια ότι το έργο τέχνης που δημιουργείται στο χέρι διατηρεί την αξία του μέσα στα χρόνια. Έχοντας μελετήσει την αρχαία ελληνική τέχνη και δεξιοτεχνία της μεταλλοτεχνίας, δημιουργούν στα εργαστήριά τους επιλεγμένα έργα τέχνης.

Η δημιουργία τέτοιων έργων τέχνης σε μουσειακά αντίγραφα, γλυπτά, κοσμήματα, εσωτερική διακόσμηση και επιχειρηματικά δώρα, είναι ο αποκλειστικός στόχος των εργαστηρίων του Δημήτρη Φιλιππάκη, Philippakis Art.

Εργάζονται με διάφορα υλικά, όπως ασήμι, χαλκό, επάργυρα, επίχρυσα, αλουμίνιο, μάρμαρο και ρητίνη, δημιουργούν χειροποίητα έργα υψηλής αισθητικής. Η απόλυτη συνοχή, η δημιουργική διάθεση και πάνω απ 'όλα η εγγύηση της πρωτοτυπίας χαρακτηρίζουν κάθε συνεργασία στην οποία εμπλέκονται.

Η επίστρωση μετάλλων / γαλβανοπλαστική, μπορεί να γίνει σε όλες σχεδόν τις επιφάνειες. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επικοινωνήσει με τον κ. Δημήτριο Φιλιππάκη μέσω ηλεκτονικού ταχυδρομείου στο info@philippakis.gr ή καλώντας στο  2109964841.

Παρακολουθήστε το βίντεο εδώ

Πάμε διακοπές 12 - 28 Αυγούστου!

Αύγουστος 8, 2017
by Lefteris Philippakis
Πάμε διακοπές 12 - 28 Αυγούστου! στο MuseumMasters.gr

Πάμε διακοπές από τις 12 - 28 Αυγούστου 2017!

Να περάσετε όμορφα και να χαλαρώσετε, όπου και αν βρεθείτε!

Οι παραγγελίες σας θα λαμβάνονται κανονικά, με την αποστολή τους να εκτελείται από 1/9/2017.

Καλή ξεκούραση,

Η ομάδα του MuMa

Η συλλογή του MuseumMasters.gr στο National Geographic Museum!

Νοέμβριος 28, 2016
by Liz Chryssanthidis - Philippaki
Η συλλογή του MuseumMasters.gr στο National Geographic Museum! στο MuseumMasters.gr

Ακολουθώντας την μοναδική έκθεση “THE GREEKS”.

Από το Σικάγο στην Ουάσινγκτον! Η συλλογή του MuseumMasters.gr στο National Geographic Museum  26/5 - 9/10/2016.

Τα αντικείμενα της εταιρίας μας επιλέχτηκαν για να εμπλουτίσουν τα Πωλητήρια δύο εκ των μεγαλυτέρων μουσείων των ΗΠΑ στα πλαίσια της μεγάλης έκθεσης «The Greeks: Agamemnon to Alexander the Great». Η έκθεση αυτή διοργανώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού της χώρας μας και το Consortium of North American Museums με επίσημο εκπρόσωπο το Canadian Museum of History στην Οττάβα. Πρόκειται για το πιο αντιπροσωπευτικό «πανόραμα» του ελληνικού πολιτισμού που έχει ταξιδέψει ποτέ εκτός ελληνικών συνόρων και περιλαμβάνει 543 εκθέματα-αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής, ζωγραφικής και της τέχνης του κοσμήματος, προερχόμενα από όλα τα αρχαιολογικά μουσεία της Ελλάδας. To MuseumMasters.gr είναι το e-shop της ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣ ΑΡΤ, ένα καλλιτεχνικό εργαστήριο που μετράει ήδη 53 χρόνια ζωής και δημιουργίας στην Αθήνα.

Το μουσείο επέλεξε ένα από τα προϊόντα της συλλογής μας, το μπολ με το αστέρι της Βεργίνας για να διαφημίσει την έκθεση.

Μια γωνιά για τα παιδιά!

Σεπτέμβριος 16, 2016
by Liz Chryssanthidis - Philippaki
Μια γωνιά για τα παιδιά! στο MuseumMasters.gr

Η προσπάθεια μας δεν θα είχε ολοκληρωθεί αν δεν είχαμε σχεδιάσει και μια "γωνιά" για τα παιδιά! Έτσι λοιπόν εδώ στο MuseumMasters.gr ή καλλύτερα στο "MuMa" - πιο εύκολο να το προφέρουν τα παιδιά - αυτοσχεδιάζουμε και προσπαθούμε να δημιουργούμε αντικείμενα που έχουν πηγή έμπνευσης την αρχαία Ελλάδα την τέχνη και τον πολιτισμό μας με σκοπό να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε μια διαφορετική πρόταση για τις μαμάδες αλλά και τους μικρούς μας φίλους!

Σε αυτή την "γωνία", θα δείτε χειροποίητα αντικείμενα από καθαρό ασήμι 999°, κυρίως γιατί είναι ένα ασφαλές μέταλλο, για την περίπτωση που κάποιο μωρό θέλει πέρα από το να παίξει... να το "δοκιμάσει" κι όλας!  Πάντα θέλουμε να προσφέρουμε σε ένα νεογέννητο ένα δώρο αξίας και είναι και στα έθιμά μας να "ασημώνουμε" κάθε καινούργιο πόσο μάλλον ένα μωρό!

Οι προτάσεις μας βέβαια θα συμπεριλάβουν και άλλα υλικά όπως για παράδειγμα τα πήλινα παιχνίδια, που ήδη βλέπετε σε αυτή την κατηγορία, μοναδικές χειροποίητες δημιουργίες της αγαπημένης μαμάς Μυρτώς Πολιτάκη από την Κρήτη, η οποία δουλεύει αφού βάλει τα μωρά της για ύπνο!

Μείνετε συντονισμένοι! Έχουμε πολλά ακόμα νέα...!

Η ομάδα σχεδιασμού προιόντων MuMa.gr

Η συλλογή του MuseumMasters.gr στο The Field Museum στο Σικάγο!

Ιανουάριος 29, 2016
by Liz Chryssanthidis - Philippaki
Η συλλογή του MuseumMasters.gr στο The Field Museum στο Σικάγο! στο MuseumMasters.gr

 

Your product really elevates the assortment in the store - I think everything looks really striking, all blue, white and gold.” Μας έγραψε ο κύριος Mark Kazanawa, Υπεύθυνος για το πωλητήριο του The Field Museum of Chicago.

Το παραπάνω σχόλιο αφορά τα αντίγραφα που στείλαμε ως MuseumMasters.gr (το ηλεκτρονικό κατάστημα των εργαστηριών μουσειακών αντιγράφων ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣ ΑΡΤ με έδρα την Αθήνα) και έγινε στα πλαίσια της μεγάλης έκθεσης «The Greeks: Agamemnon to Alexander the Great» («Οι Έλληνες: από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο»), η οποία διοργανώνεται από το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού και το Consortium of North American Museums με επίσημο εκπρόσωπο το Canadian Museum of History στην Οττάβα. 

Πρόκειται για το πιο αντιπροσωπευτικό «πανόραμα» του ελληνικού πολιτισμού που έχει ταξιδέψει ποτέ εκτός ελληνικών συνόρων και περιλαμβάνει 543 εκθέματα-αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής, ζωγραφικής και της τέχνης του κοσμήματος, προερχόμενα από όλα τα αρχαιολογικά μουσεία της Ελλάδας.

Η έκθεση εγκαινιάστηκε στις 12 Δεκεμβρίου στο Μουσείο Point a Calliere, Montreal Archaeology and History Complex στο Μόντρεαλ, και παρέμεινε εκεί μέχρι τις 26 Απριλίου 2015. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Μουσείο Ιστορίας του Καναδά στην Οττάβα, από τις 5 Ιουνίου 2015 έως 12 Οκτωβρίου 2015. Τώρα βρίσκεται στο The Field Museum στο Σικάγο όπου εγκαινιάστηκε στις 24 Νοεμβρίου 2015 και θα παραμείνει εκεί έως 10 Απριλίου 2016. Ο τελευταίος σταθμός είναι το Μουσείο National Geographic στην Ουάσιγκτον (26 Μαΐου 2016 έως 9 Οκτωβρίου 2016).

«Είναι η μεγαλύτερη ελληνική έκθεση που παρουσιάστηκε ποτέ στη Βόρειο Αμερική» τόνισε ο πρέσβης του Καναδά στην Αθήνα Ρόμπερτ Πεκ, σημειώνοντας ότι «πολλά από τα αρχαιολογικά ευρήματα δεν έχουν εκτεθεί ποτέ εκτός Ελλάδας».

Αισθανόμαστε περήφανοι για την τιμή που μας έκανε το The Field Museum και επέλεξε δικά μας χειροποίητα έργα (αντίγραφα μουσείων) προς πώληση από το πωλητήριο του μουσείου στα πλαίσια αυτής της μεγάλης έκθεσης. Έχουμε ξεκινήσει μια εποικοδομητική συνεργασία και στόχος μας είναι να συνεχίσουμε και να διευρύνουμε τις συνεργασίες μας και με άλλα μουσεία του κόσμου. Μέσα από την ποιότητα και την αισθητική των αντικειμένων της συλλογής μας, σκοπός μας είναι να προβάλουμε την Ελλάδα, την Τέχνη και τον Πολιτισμό μας και να δώσουμε την δυνατότητα στο κόσμο να “Πάρει ένα κομμάτι Ελλάδας μαζί του!” / “Take a piece of Greece with you!”, το σλόγκαν μας!

Καλές γιορτές από το Museum Masters!

Δεκέμβριος 30, 2015
by Lefteris Philippakis
Καλές γιορτές από το Museum Masters! στο MuseumMasters.gr

 

Η κυριότερη μορφή τέχνης του Κυκλαδικού πολιτισμού που άνθισε στο Αιγαίο κατά την πρώτη εποχή του χαλκού είναι η μαρμαρογλυπτική. Τα «Κυκλαδικά ειδώλια»αποτελούν ίσως τα πιο χαρακτηριστικά δημιουργήματα του Κυκλαδικού πολιτισμού και χρονολογούνται μεταξύ του 3200 και 2200 π.Χ., ενώ η κατασκευή τους συνεχίστηκε μέχρι το 2000 π.Χ.

Τα μαρμάρινα ειδώλια, ποικίλουν σε μεγέθη αλλά και σε τυπολογία, με την συνηθέστερη μορφή να είναι αυτή των ειδωλίων “με τα διπλωμένα χέρια”, τα όποια αποδίδουν στην πλειονότητα τους γυναικείες μορφές που στέκουν γυμνές με τα χέρια διπλωμένα στο στήθος.

Τα ειδώλια αυτά έχουν λυρόσχημο κεφάλι με ευρύ μέτωπο, γωνιώδεις ώμους, χρήση εγχαράξεων για την απόδοση των χεριών, του ηβικού τριγώνου και των αρθρώσεων. Παριστάνονται κυρίως σα να είναι ξαπλωμένα ανάσκελα και συχνά μοιάζουν να βρίσκονται σε κατάσταση εγκυμοσύνης.

Στις κεφαλές των ειδωλίων με τα "Διπλωμένα χέρια" κυριαρχεί με έντονα ανάγλυφο τρόπο η μύτη στη μέση του προσώπου, ενώ άλλα σημεία, όπως τα αυτιά είναι πολλές φορές εγχάρακτα ή προστίθενται και ανάγλυφα.

Ωστόσο, οι υπόλοιπες λεπτομέρειες, όπως τα μάτια και τα μαλλιά, συνήθως δηλώνονταν με χρωματική διακόσμηση, ενώ υπάρχουν εικασίες ότι μερικά ειδώλια μπορεί να έφεραν αργυρά κοσμήματα.

Η σημασία τους πιθανότατα συνδέεται με τις θρησκευτικές δοξασίες του προϊστορικού Αιγαίου και εικάζεται ότι τα ειδώλια συμβολίζουν την "Μητέρα Θεά", σύμβολο γονιμότητας και αναγέννησης. Έχουν ερμηνευθεί επίσης και ως απεικονίσεις των νεκρών, συνοδών τους, παλλακίδων, υπηρετών, προγονικών μορφών, ακόμη και ως παιδικών παιχνιδιών.

Το Museum Masters καλωσορίζει τα φετινά Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά με το εντυπωσιακό μας γούρι, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως σελιδοδείκτης, «σκορπίζοντας»μηνύματα χαράς και αναγέννησης για τον νέο χρόνο.

Αγοράστε διαχρονικά δώρα από την συλλογή μας και αποκτήστε ένα κομμάτι αρχαίας Ελληνικής ιστορίας. Κάντε τις αγορές σας για τα επιχειρηματικά και τα προσωπικά σας δώρα ηλεκτρονικά με ένα μόνο «κλικ»απολαμβάνοντας την ευκολία της αποστολής των αγορών σας στο χώρο σας.

Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένος ο καινούριος χρόνος!

 

Η αναβίωση του αρχαίου Πεντάθλου!

Ιούλιος 15, 2015
by Lefteris Philippakis
Η αναβίωση του αρχαίου Πεντάθλου! στο MuseumMasters.gr

Στο βόρειο Αιγαίο, ανάμεσα στη Σαμοθράκη, το Άγιο Όρος, την Ίμβρο και την Μυτιλήνη βρίσκεται το ηφαιστιογενές νησί της Λήμνου. Η προϊστορία του νησιού φανερώνεται έκδηλα μέσα από τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία του, όπως το Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης και Σπογγαλιείας στη Νέα Κούταλη, αλλά και από τις ιστορικές πόλεις, την Ηφαιστία και την αρχαία πρωτεύουσα του νησιού την Μύρινα, που πήρε το όνομα της από την σύζυγο του πρώτου βασιλιά του νησιού, τον Θόαντα. Το νησί αποτελεί έναν ιστορικό, όσο και μυστηριακό προορισμό, αφού η ιστορία του νησιού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με μύθους και έπη.  

Σύμφωνα με την μυθολογία, οι Αργοναύτες στο ταξίδι τους για την Κολχίδα πέρασαν από την Λήμνο. Κατά την παραμονή τους στο νησί, η Βασίλισσα   Υψιπύλη διοργάνωσε αθλητικούς αγώνες, στους οποίους διεξήχθη για πρώτη φορά το Πένταθλο.

Στα πέντε αγωνίσματα του πεντάθλου (δισκοβολίαακοντισμόάλμα εις μήκοςδρόμος σταδίουπάλη)  διακρίθηκαν ο Τελαμώνας στη δισκοβολία, ο Λυγκέας (Λυγκεύς) στον ακοντισμό, ο Ζήτης στο δρόμο και ο Κάλαϊς στο άλμα. Τέλος, ο Πηλέας, ο πατέρας του Αχιλλέα,  βγήκε πρώτος στην πάλη και ήταν δεύτερος στα υπόλοιπα αγωνίσματα.

Τότε ο Ιάσονας, αρχηγός της αργοναυτικής εκστρατείας, για να βραβεύσει  τον Πηλέα για τις αθλητικές του επιδόσεις και την πολεμική του ανδρεία, ένωσε τα πέντε αθλήματα και τον ανακήρυξε  πενταθλητή. Αργότερα, το πένταθλό διεξήχθη για πρώτη φορά στην 18η Αρχαία Ολυμπιάδα περίπου το 708 π.Χ. και αποτέλεσε ένα από τα αγωνίσματα των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων.

Στους σύγχρονους Ολυμπιακούς αγώνες, το μοντέρνο πένταθλο και το δέκαθλο εισήχθη στη Στοκχόλμη το 1912 για τους άνδρες και περιελάμβανε τα αγωνίσματα του άλματος, του ακοντισμού, της δισκοβολίας και δυο αγώνων δρόμου (200 και 1500 μέτρα). Το πένταθλο συνέχισε να είναι μέρος των ολυμπιακών αγώνων μέχρι το 1924, ενώ το δέκαθλο διεξάγεται μέχρι σήμερα.

Στους θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 1906 στην Αθήνα, που έγιναν γνωστοί και ως Μεσοολυμπιακοί Αγώνες του 1906 υπήρχε στο πρόγραμμα στίβου το αγώνισμα του πεντάθλου. Παρόλο που δεν συμπεριλήφθηκε ποτέ σε κανονική Ολυμπιάδα, το “Ελληνικό Πένταθλο” θύμιζε το αρχαίο πένταθλο, αφού περιλάμβανε τα αγωνίσματα του μήκους άνευ φοράς, της δισκοβολίας, του ακοντισμού, του δρόμου 192 μέτρων, που ισοδυναμεί με τον αρχαίο δρόμο σταδίου, και της ελληνορωμαϊκής πάλης.

Το πρώτο γυναικείο σύνθετο αγώνισμα ήταν το πένταθλο, το οποίο διεξήχθη για πρώτη φορά στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 1964. Οι αθλήτριες αγωνίζονταν στο άλμα εις μήκος, αλλά και στο άλμα εις ύψος, στη σφαιροβολία, σε αγώνα δρόμου 200 μ. και σε 80 μ. αγώνα δρόμου με εμπόδια (100μ. από το 1972). Από το 1984 διευρύνθηκε σε έπταθλο.

Η Λήμνος εδώ και πάρα πολλά χρόνια διεκδικεί την “πατρότητα” του Πεντάθλου και έχει συνεργαστεί με τα εργαστήρια ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣ ΑΡΤ για την δημιουργία αντικειμένων σχετικά με το αγώνισμα που βοηθούν στην “αφύπνιση” και την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας αλλά και στην προώθηση του ιστορικού-αρχαιολογικού τουρισμού, καθώς το νησί αποτελεί έναν σημαντικό ιστορικό πόλο έλξης, που έχει άμεση σχέση με την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας.

Στο MuseumMasters και στα εργαστήρια ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣ «αγκαλιάζουμε» πάντα με σεβασμό τέτοιες ξεχωριστές προσπάθειες και συμβάλλουμε στην προβολή της χώρας μας και της αρχαίας ιστορίας της μέσα από τον μεγάλο κατάλογο των προϊόντων μας.

Γι’ αυτό και στηρίξαμε την προσπάθεια αναβίωσης του αρχαίου αυτού θεσμού, στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο «Το Πένταθλο στη Λήμνο» και των πολιτισμικών ανταλλαγών, που έγινε από το Γυμνάσιο Λιβαδοχωρίου Λήμνου με την υποστήριξη της Επίτιμης Προξενικής Αντιπροσωπείας της Ιταλίας στη Λήμνο. Η διοργάνωση περιελάμβανε διήμερες εκδηλώσεις Αναβίωσης των Αγώνων του Αρχαίου Πεντάθλου στο πλαίσιο του 4ου Φεστιβάλ Μαθητικής Δημιουργίας Λήμνου με συμμετοχές μαθητών από την Λήμνο και την Ρωσία, καθώς και τελετή έναρξης και απονομή μεταλλίων.

Στα εργαστήρια μας κατασκευάσαμε, σαν σύγχρονοι  Ήφαιστοι, τα μετάλλια των αγώνων του Πεντάθλου σε επορειχαλκωμένο, επάργυρο και επίχρυσο ορείχαλκο, συνεχίζοντας την αρχαία τέχνη της μεγαλουργίας και εμπνεόμενοι από τα ιδανικά του ολυμπισμού και της ευγενούς άμιλλας. 

Στην απονομή των μεταλλίων παρευρέθηκαν οι διοργανωτές του πολιτιστικού προγράμματος. Μεταξύ τους ήταν,  η κα. Χαριτίνη Φωτοπούλου, Διευθύντρια του Γυμνασίου, οι καθηγητές κα. Ουρανία Χαλικιώτου και κ. Νίκος Μπαχτσεβάνος,  ο κ. Θωμάς Σφούνης, υπεύθυνος της καλλιτεχνικής επιμέλειας των διήμερων εκδηλώσεων, ο πρόεδρος του Ερυθρού Σταυρού  Λήμνου και εμπνευστής της διοργάνωσης κ. Θεόδωρος Μπαβέας, ο προξενικός εκπρόσωπος της Ιταλίας στη Λήμνο κ. Κώστας Δώρας, και ο κ. Νίκος Καρύδης, οργανωτής του αθλητικού Τμήματος.

Λίγα λόγια για το νησί…

Χώρος «συνάντησης» θεών και ηρώων, η Λήμνος θεωρείται το νησί του Ηφαίστου, του θεού της φωτιάς και της μεταλλουργίας.  Σύμφωνα με το μύθο, ο Δίας σε μια διαμάχη του με την Ήρα πέταξε το γιο του Ήφαιστο από τον Όλυμπο στη γη της Λήμνου και έσπασε το πόδι του. Οι πρώτοι κάτοικοι του νησιού, τους οποίους ο Όμηρος αποκαλεί Σίντιες, τον περιέθαλψαν κι εκείνος σε αντάλλαγμα τους δίδαξε την τέχνη της κατεργασίας των μετάλλων, στήνοντας το εργαστήριό του στο ηφαίστειο Μόσυχλος της Λήμνου.

Τιμώντας το μεταλλουργό θεό, οι αρχαίοι Έλληνες ονόμασαν Ηφαιστία την πόλη που ίδρυσαν στο νησί και διοργάνωναν τα Καβείρια Μυστήρια, προς τιμή των Καβείρων, οι οποίοι ήταν οι γιοι που απέκτησε ο Ήφαιστος από τη νύμφη Καβειρώ.

Άλλες αφηγήσεις από έπη, όπως τα «ελληνιστικά» του Απόλλωνα του Ρόδιου σχετίζουν τις γυναίκες του νησιού με τις Αμαζόνες. Κατά την διάρκεια της βασιλείας του Θόαντα, οι Λήμνιες παραμέλησαν τη λατρεία της Αφροδίτης.

Γι' αυτό η θεά τις τιμώρησε με δυσοσμία, με αποτέλεσμα οι άνδρες να τις αποφεύγουν και να φέρουν γυναίκες από τη Θράκη. Τότε οι Λημνιές υπό την καθοδήγηση της βασίλισσας Υψιπύλης, κόρης του βασιλιά Θόαντα, αποφάσισαν να εξοντώσουν όλους τους άντρες του νησιού. Αργότερα, κατά την παραμονή των Αργοναυτών στο νησί δημιουργήθηκε μια νέα γενιά κατοίκων.

Οι “θησαυροί” της Λήμνιας γης…

Χρυσές αμμουδιές, πεντακάθαρες θάλασσες, αμμοθίνες, παραδοσιακοί οικισμοί και αρχαιολογικοί χώροι συνθέτουν ένα ευλογημένο τόπο με πλούσια παραγωγή σε τοπικά προϊόντα, όπως τα γαλακτοκομικά, κυρίως τυριά ("μελίχλωρο" ,"κασκαβάλι","καλαθάκι"), θυμαρίσιο μέλι και σιτηρά καθώς επίσης και μεγάλη ποικιλία κρασιών, λευκών και κόκκινων με ιδιαίτερη γεύση λόγω του ηφαιστειογενούς εδάφους της.

Τέλος, ο επισκέπτης δεν πρέπει να παραλείψει να δοκιμάσει τα βενιζελικά, ντόπια γλυκίσματα που εμπνεύστηκαν οι ντόπιες νοικοκυρές για να προσφέρουν το 1912 στον τότε πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο, όταν αυτός επισκέφθηκε τη Λήμνο μετά την απελευθέρωσή της.

Χρήσιμοι σύνδεσμοι: ΔΗΜΟΣ ΛΗΜΝΟΥ www.limnos.gov.gr |   VISIT GREECE www.visitgreece.gr

Δελφοί ο όμφαλος της Γης!

Μαΐος 13, 2015
by Lefteris Philippakis
Δελφοί ο όμφαλος της Γης! στο MuseumMasters.gr

Όταν ο Δίας έστειλε, κατά τον αρχαίο μύθο, δύο αετούς, τον έναν από ο ένα άκρο και τον άλλο από το άλλο άκρο της γης, αυτοί συναντήθηκαν στους Δελφούς κι αυτό έκρινε ο Δίας ότι ήταν το κέντρο, ο ομφαλός της Γης. Το κέντρο της Γης, λοιπόν, βρισκόταν φωλιασμένο σε μια κατάφυτη πλαγιά του Παρνασσού και πάνω του ακριβώς στέκονταν ακοίμητοι φρουροί, δύο απότομοι βράχοι, οι Φαιδριάδες πέτρες, ενώ το δρόσιζε η ιερή Κασταλία πηγή.

Την ειδυλλιακή αυτή τοποθεσία έκανε τόπο του ο γιος του Δία, ο θεός της τέχνης και της μαντικής,  Απόλλωνας, αφού πρώτα σκότωσε έναν γιγαντιαίο δράκοντα, τον Πύθωνα, που κατοικούσε εκεί και λέγεται ότι φύλαγε το ιερό της Μητέρας  Γης. Και το όνομα που έχουν οι Δελφοί μπορεί να προέρχεται από την αρχαία αυτή λατρεία, καθώς η παράδοση θέλει την αρχική ονομασία της περιοχής να είναι “Δελφύς” που σημαίνει μήτρα. Η λατρεία του Απόλλωνα ξεκίνησε αφότου χτίστηκε το ιερό του θεού από Κρήτες ναυτικούς, τους οποίους οδήγησε στην στεριά, κοντά στους Δελφούς, ένα δελφίνι που ήταν ο ίδιος ο Απόλλωνας μεταμορφωμένος και έκτοτε αυτοί έγιναν οι πρώτοι ιερείς των Δελφών.

Οι αρχαιολογικές ανακαλύψεις τοποθετούν τα πρώτα ευρήματα στη νεολιθική εποχή, περί το 4.000 π.Χ σε ένα σπήλαιο εκεί κοντά, το Κωρύκειο Άντρο, όπου και βρέθηκαν σημάδια, πιθανόν της λατρείας της θεάς Γης (Γαία). Στην τοποθεσία του μεταγενέστερου ιερού εντοπίστηκε ένας μυκηναϊκός οικισμός με νεκροταφείο, ενώ τον 8ο αι. π.Χ έχουμε την οριστική λατρεία του Απόλλωνα με την ίδρυση ιερού και μαντείου. Αιτία της ίδρυσης μαντείου στη συγκεκριμένη τοποθεσία ήταν η ύπαρξη ενός χάσματος που εξέλυε αέρια και ζάλιζε όσους το πλησίαζαν και επειδή ο Απόλλωνας λατρευόταν ως θεός της μαντικής, της επίλυσης των προβλημάτων και του κατευνασμού των αντιπαραθέσεων, η τοποθεσία αυτή ήταν η καταλληλότερη γι' αυτόν το σκοπό. Η Πυθία, η εκάστοτε πρωθιέρεια του Απόλλωνα, αφού εξαγνιζόταν στα νερά της Κασταλίας πηγής, λάμβανε την θέση της πάνω σε ένα τρίποδο, μέσα στο Άδυτο του ναού, κοντά στο οποίο εξελύονταν αέρια από το χάσμα και αναθυμιάσεις από καύσεις διάφορων βοτάνων. Μασώντας φύλλα δάφνης – το ιερό φυτό του θεού – ερχόταν σε έκσταση και άρχιζε να μουρμουρίζει ή να κραυγάζει ακατάληπτα λόγια, τα οποία μετέφραζαν οι ιερείς του ναού σε έμμετρους, αμφίσημους χρησμούς που παρέδιδαν στον ενδιαφερόμενο. Το μαντείο έλαβε πανελλήνια αναγνώριση, ενώ τους χρησμούς του εμπιστεύονταν και “βάρβαροι” στρατηγοί και αξιωματούχοι, όπως ο βασιλιάς της Λυδίας, Κροίσος, που κατέστρεψε ένα μεγάλο βασίλειο, όπως μήνυε ο χρησμός, όμως όχι της Ελλάδας, όπως ήλπιζε, αλλά το δικό του.

Ο ιερός χώρος των Δελφών, τώρα, αποτελούνταν από το ναό του Απόλλωνα, που βρισκόταν στο κέντρο. Επρόκειτο για ένα δωρικού ρυθμού ναό από πώρινο λίθο, στο άδυτο του οποίου λέγεται ότι βρισκόταν ένα χρυσό άγαλμα του Απόλλωνα. Από την είσοδο του ναού και μέχρι την κεντρική πύλη του ιερού χώρου απλωνόταν η “Ιερά Οδός”, εκατέρωθεν της οποίας βρίσκονταν τα αναθήματα προς τιμή του θεού και οι “Θησαυροί” των διάφορων πόλεων. Οι “Θησαυροί” δεν ήταν τίποτε άλλο από μικρά κτίσματα με δύο κολώνες στην πρόσοψή τους μέσα στα οποία φυλούσε τα αναθήματά και τα αφιερώματα προς το μαντείο η κάθε πόλη.

Οι πόλεις συναγωνίζονταν για το ποια θα έχει τα πιο εντυπωσιακά αναθήματα και κτίσματα, καθώς με αυτό τον τρόπο έδειχναν το κύρος και το μεγαλείο τους. Οι πιο εντυπωσιακοί ήταν οι “Θησαυροί” των Σιφναίων και των Αθηναίων, αλλά μόνο αυτός των Αθηναίων έχει αναστηλωθεί πλήρως σήμερα. Βορειοδυτικά του ναού βρισκόταν το Θέατρο. Θεωρείται το πιο καλοδιατηρημένο αρχαίο θέατρο στις μέρες μας και υπολογίζεται ότι χτίστηκε τον 4ο αι. π.Χ με χωρητικότητα περίπου 5.000 θεατών. Ήταν αυτό που φιλοξενούσε τις Δελφικές Εορτές, η σημαντικότερη εκ των οποίων ήταν τα Πύθια, που διεξάγονταν κάθε 4 χρόνια και είχαν σχεδόν την ίδια απήχηση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Στα πλαίσια των Πυθίων διοργανώνονταν μουσικοί, ποιητικοί και αθλητικοί αγώνες προς τιμήν του θεού Απόλλωνα και της νίκης του επί του δράκοντα Πύθωνα. Οι αθλητικοί αγώνες λάμβαναν χώρα στο στάδιο του ιερού χώρου των Δελφών που βρισκόταν πιο ψηλά από το θέατρο και είχε χωρητικότητα 7.000 περίπου θέσεων. Κι αυτά είναι μόνο ορισμένα από τα κτίσματα και τα ιερά οικοδομήματα που υπάρχουν στους  Δελφούς.

Το αδιάκοπο ταξίδι του ιερού αυτού χώρου μεχρι τον 4ο αι. μ.Χ. προδίδει τη σημασία, τη φήμη και το μεγαλείο του και αποδεικνύει ότι είναι πράγματι “ο ομφαλός της γης”, μια αληθινή πηγή φωτός, τέχνης και φυσικής ομορφιάς.